Då har han varit här!

Kiropraktern va hos Dark i förrgår! Och allt gick väldigt bra. Hon hade två kotor fel vid sadelläget, en vid manken och två i bogen. Men nu är dom tillbaka där dom ska vara så nu kan man börja ordentligt med henne. Som även han sa så är det en häst som behöver fysisk och psykisk träning. Hon måste stimuleras, och det betyder ju inte att hon ska ridas i en timme, utan man får lära henne nya saker både från marken och från ryggen. Det kan vara frihetsdressyr, eller ett kort skrittpass i hagen, där hon får koncentrera sig på att vara lugn och stå stilla.

Så i morgon ska jag skritta henne i hagen tänkte jag. Det är ett ställe som hon har svårt att koncentrera sig och då får båda hon och jag kämpa llite mer för att nå till det lugna jag är ute efter.

Har jag tur, så kanske sussie kan ta lite foto på oss i morgon. På lördag ska jag även då ta ett skritt pass, och sedan på söndag får jag se om det blir lite frihetsdressyr eller ännu ett skrittpass. det beror på hur det går. Ska även försöka att rida henne utan sadeln. Då lär hon sig mina hjälper snabbare och hon har ingen sadel som hon blir arg på. Så då blir stämningen mer positiv från början.



Min ängel blir bara finare och finare, och hennes fina steg, som jag inte visste att hon hade, kommer mer och mer fram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0