Dumma knä!

Igår, när det var meningen att jag skulle till stallet. Kände  jag att knäet värkte massor när jag jobbade. Så jag ringde min zonterapeft och fick komma dit efter jobbet. Det blev lite behandlning och värken försvann :D Hon är en ängel som gör underverk!

Undertiden av min behandling så försökte hennes dotter att lasta sin häst, som enbarat varit lastad två gånger, och då med hjälp av skrik, sparkar och spön. Hästens riktiga ägare är en dam på 50 tror jag, som har åtta hästar hemma i en hage. Där får de stå året om. Med några få hö strån på vintern få dom bara och många av hästarna är undernärda. Men Lenas dotter hade fått lova att ta hem två av hästarna och dom mår bra nu. Men den hästen som hon rider ar en liten orolig själ, med lite förtroende för människor.

Hon ville inte sätta en enda hov på rampen när tjejen höll på med lastningen, så jag frågade om jag fick ge henne lite tips. O det blev att jag hjälpte dom att få hästen att gå upp på rampen, och när hon gjort det så avsludade vi. Hon var verkligen inte villig att gå in, men genom tålamod och en bra teknik så fick jag upp henne på halva ett flertal gånger, sedan backade jag ner henne igen och vi avslutade. Jag tänkte ge er en beskrivning på hur jag lastar, men det blir inte idag :P

Jag ska nämligen iväg och måla brädor till huset! Bra fredags göra :) Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0