Lydnad!

Yes.. nu har jag tagit börjat lyda min zonterapeut om att jag inte får rida.. så jag frågade min kompis Carolina om hon ville rida Dark åt mig. För ca ett år sedan hjälpte jag och Sussie henne med hennes häst som var seg och skänkeldöv, och det var då hon kom in på att rida med samma tänk som jag. Så hon passar ju perfekt tänkte jag!

Idag efter jobbaet körde jag till stallet, Carro kom, och vi fixade till Dark. Vi tog upp henne till paddoken och jag sa åt Carro att göra sig lite bekant med Dark innan hon hoppade upp. Gå - stanna - backa - följa. Det gick kanon från start och Dark va lugn. Carro hoppade upp och började känna lite på "knapparna". Hon styrde Dark helt och hållet med kroppen som jag bad henne om, och det klarade hon galant. :) Det blev lite stretching och lite kavaletti i skritt och trav.

Jag, Dark och Carro va nöjda efter det korta ridpasset, och allt hade gått bra. Eventuellt blir det att Carro kommer på onsdag igen och rider så att hon får lära känna henne mer och börja kräva lite mer. Men i början är det alltid lite klämma och känna för att hitta rätt knappar, och Carro lyckades väldigt bra! Så Tack Carro :)






Kommentarer
Postat av: Heidi

Så bra att du har möjlighet att få någon till att rida den, nu medans du inte själv kan.



2010-08-17 @ 12:40:39
URL: http://balee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0