tränare

Inga tips ville ni dela med er... :( En kommentar då o då hade ju varit skoj :)

Idag har jag i alla fall varit i stallet efter jobbet. Carro skulle rida Dark och Ronja Annimi. Jag var rid instruktör åt båda hehe, jag tycker faktiskt att det är riktigt skoj att vara "tränare". Tycker at jag lär mig att se hur man hanterar hästarna ur en bredare synvinkel. Det man tro är rätt från ryggen är kanske helt fel för någon som står på marken, eller tvärt om. SÅ jag ärgöad att jag får träna mina skills lite.

Dark gick lugnt hela tiden och Carro rider henne jätte bra!
Annimi hade Ronja på ryggen, och det gick fint! Det tar ett tag innan man hittar knapparna på en så stor häst, men till sist var dom hittade och det gick kanon!

På söndag blir nog nästa ridpass. Då får jag agera tränare igen, så tänkte att jag får tänka ut två övningar åt dom båda. Annimi behöver starka sin högra sida, och Dark behöver orka gå lågt i olika tempon. Har ni några tips på lite övningar som kan vara bra?

Jag skulle uppskatta lite tips :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0