Då var det söndag!

Igår va jag i stallet igen. Mockade hela stallet och gjorde färdigt. Efter det tog jag in Petra för att ryckta henne lite, o guuud vad hon fäller! Man ser ut som en häst själv när man rycktat henne. allt hår sätter sig även på mig ju! hehe. Hon tyckte det var riktigt skönt att bli rycktad och ompysslad och hennes föl va duktig och va lugn i hagen utan mamma!

Efter hon varit inne en sväng, tog jag ut henne och tog in Dark istället. Masserade henne med liniment och rycktade henne. Det har ju gått en månad sedan kiropraktern va här så ska försöka få tag på honom så att han kommer igen! Men bättre i ryggen är hon, lite öm vid sadelläget men det blir bättre och bättre för var dag!

Jag är så trött på snön, jag vill bara ha bort allt så att man kan börja rida mer ordentligt :P Jag tänkte försöka lära Lola lite cirkus konster. Får testa mig fram o se vad jag uppnår. Jag har i alla fall lärt Petra att ta upp vänster hov när jag säger upp och ger henne godis :) så hon är så duktig så!

Just nu sitter jag inte på min egen dator så jag har inga nya bilder på denna, men i kväll kan jag nog komma upp med några nya :)

I morgon börjar jag min praktik på Animero! det ska bli spännande :D

Ha det bra allihopa och bås inte bort i snöstormen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0