Det bara snöar o snöar!

Jag är så otroligt trött på snön! Idag när jag tagit in Petra för att förbereda för filmningen, började det snöa lite smått.. jaja tänkte jag det blir nog inte värre än så. Men oj oj oj vad jag trodde fel, fem minuter senare vräker det net snö, stora flingor! Man blev blöt direkt när man va ute för man blev helt nersnöad direkt, så ingen filmning idag heller! Ledsen för det, men jag lovar att jag ska få fram en fin lite filmsnutt snart! :)

Istället hjälptes jag och Sussie åt att verka Petras hovar. Hon är ju ingen liten donna så vi va två för att klippa hovarna. Raspa dom va ju verkligen inte lätt så det fick va så. Men nu är dom bättre än innan i alla fall. Hovlagare är verkligen inte vårat jobb kan man säga.. eller jo kanske tillsammans, men hur hade det sett ut?: "Sussie jag håller, klipper du då?" "ja så kan du raspa sen!" nä det funkar inte va? nä :P

Dark är riktigt sällskapssjuk! Hon gillar inte att ara från dom andra kompisarna för länge, då blir hon lätt stressad och skrapar i golvet en massa. Samma sak när hon ska få foder på morgonen. Sussie har gjort så att hon gett dom andra tre sitt foder och sen har hon stått med ryggen mot dark en bit från hennes box, och väntat tills att hon slutat skrapa, då hon går fram och ger henne fodret, men börjar hon skrapa igen, vänder sussie sig om står stilla tills hon slutat sen får hon maten! Det har hjälpt. Dark har inte skrapat alls de två senaste mornarna. Det är ju posotivt! Samma sak gör jag när hon är ensam i stallet och vet att hon ska ut efter massagen, hon slutar snabbt att skrapa när hon märker att man ignorerar henne, hon vet nu att det inte hjälper!

Ha det bra, och krama era hästar från mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0