Första ritten!

Jag får be om ursäkt för dålig uppdatering!

Men jag har i alla fall en ganska rolig sak att berätta om! Jag satt upp på dark för första gången i förrigår.
Allt gick väldigt bra och hon var förvånadsvärt väldigt lugn. Innan jag hoppade upp började jag med att rygga/gå när jag gjorde det, för att försäkra mig själv och henne om att hon kunde lita på mig. Sedan satte jag mig upp på henne och det gick väldigt bra. Hon regerade inte så mycket och hon stod stilla till att jag bad henne att gå.

Sedan skrittade jag henne längs grusvägen och hon var även då väldigt lugn, inge tecken på stress. Men så fort att jag spännde mig minsta lilla, eller rörde mig för mycket, åkte huvudet upp och hon skrittade på fortare. På de fem minuterna jag red, var hon lugn men så fort en skänkel tryckte tilll eller att jag spände mig för mycket så kom stressen krypande.

Så när hon ska sättas igång ordentilg med rehabelitionen så vet jag vad jag har att jobba med! Men ryggen är 90% bättre och hon har lagt på sig fint!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0