Konstig dag..

Igår kom jag till stallet med planer att mocka, massera Dark, och filma Petra och mig. Jag mockade och sedan gick jag in till Sussie för att prata med henne och hennes hund Sivan var väldigt konstig. Hon hade kraftiga muskelryckningar och andades väldigt fort. Så Sussie skulle in med henne till djursjukhuset och frågade om jag kunde hänga med. Jag följde med och på vägen in skakade hon nått så fruktansvärt mycket, men väl där inne lugnade allt ner sig. Men veteriären tog lite blodprov och det visade sig vara kalkbrist! Så hon fick dropp för att få upp kalk nivån igen. Det var tur vi åkte in annars hade det kunnat gå mycket längre och hon hade då kunnat avlida!

Så vi fick åka hem med en gladare Sivan och nu ska hennes valpar inte dia henne längre. Så kalkhalten blir stabil igen!

Så filmas får det göras idag i stället. För efter fyra timmar på ett djursjukhus så har man inte mycket tid över till annat! hehe men  om allt går som det ska idag så hinner jag filma lite! :)

Jag blir glad av alla snälla kommentarer, och jag är glad att ni gillar den! Mitt mål med bloggen är ju att människor och hästar kommer bättre överens och förstår varandra. Så sprid bloggen till alla som ni tror vill läsa en blogg som denna. Är det något ni undrar så bara lämna en kommentar. Vill ni ha tips gör samma sak så ska jag föröka svara så gott jag kan. Förhoppningsvis i film och text!

Ha en bra snöig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0