Horsemanship!

I torsdes var jag ute och gick med Dark. Övade lite Horsemanship, och hon lyssnade väldigt lyhört! Backade jag backade hon, gick jag gick hon. Hon hade hela tiden ett öga på mig och följde mig där jag gick! Behövde inte hålla henne i grimskaftet på halva tiden, så hon var väldigt duktig!

Horsemanship är en sak som är väldigt viktigt för mig och hästarna. Det hjälper mig att skapa en bättre relation till hästen, där hästen kan lita på mig, och känna att jag är ledaren. Jag vill helst ha full kontroll på marken innan jag sätter mig på ryggen! För hur ska en häst kunna lita på dig på ryggen om den inte gör det på marken. Allt handlar om respekt och förtroende!

Så tänk på det innan ni sätter er på ryggen :)

En kille som är proffs på horsemanship är Monty Roberts, han rider in hästar på en dag, handskas med vilda mustanger, och löser problem som ingen annan! Det är en man som talar hästarnas språk!
Kolla in hans hemsida här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0