Välkommen!

Hej hej!

Jag heter Caroline Magnusson och jag är en tjej ifrån Klippan i skåne!
Jag fyllde 20 år nu i november och jag studerar Digital mediadistribution i Hultsfred.

Jag har ridit i hela mitt liv, och det var för cirka 5 år sedan jag började rida in/till ponnyer och storhästar åt en vän (sussie) som sålde hästar till främst barnfamiljer. Då ponnyerna hon fick hem ibland var stressade eller oinridna, red jag till/in, med hjälp av Sussie, dem för att senare kunnas säljas.

När jag började rida sussies hästar lärde jag mig även att rida i en helt annan stil än den gamla vanliga ridskole/hopp stilen. Mitt ridande blev mer logiskt, och allt handlade om att jag skulle få hästarna så känsliga som möjligt för alla mina hjälper. Mitt mål var, med var ponny, att få den så känslig att man skulle bli helt oberoende av handen och tyglarna.

Många kallar ridstilen akademisk/western, stilen har många liknelser med dessa men i grunden är allt logiskt.

Med denna bloggen vill jag visa er min väg, mitt sätt, hur jag rehabeliterar hästar, till att få sinnesro och bli ett med sin ryttare.

Jag ger hästarna en rättvis chans att leva så som en häst ska



.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0