Då var det avklarat!

Yes kiropraktern och hovslagaren avlöste varandra igår. Kiropraktern fixade till Dark förhoppningsvis en sista gång. Hon satt i en kota i ryggen och en i manken tror jag.

Stackars Annimi satt fast på några fler ställen... och han sa det att hon saknar energi helt i den högra sidan, hon är i princip helt blockerad av vad gäller att visa känslor. Det var först vid sista kotan som skulle rättas till som hon började slappna av och visa att det var skönt. Hon va nog väldigt tacksam till honom då allt släppte. Så nu e det skrittpass som gäller för den damen, även dark för den delen.

Jag och carro får väl ta vars en på söndag.. Den som ska "ridas" mest lär ju carro få ta. jag får mest åka häst så att mina knä inte säger ifrån :)

Hovlagaren fixade bådas hovar också så att dom blev fina. Dom förra ägarna till Annimi hade fått på bakskor fram på henne, inte konstigt att hennes hovar såg ut som fan! Darks skoning blev ju betydligt bättre än sist! Nu är det trakterna som skall jobbas upp!

Fick ett tips igår av hovslagaren, och det var att ge hästen vanling bakgäst i fodret, som innehåller mycket b-vitamin, som behövs för att hovarna ska växa och bli starka. Någon som hört talas om det innan? inte jag i alla fall.. får höra mig för lite om det finns fler som testat.. hehe




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0