du svea...

"Tycker du det är bra att lägga ut sådana filmer när man rider utan hjälm????? Det tycker verkligen inte jag och man ska väl ändå inte rida när det är så här varmt heller." Utan hjälm.. för det fösta svea.. så är detta ingen instruktionsvideo, om jag rider utan hjälm eller inte är ju inget du behöver bry dig om, om något skulle hända så e de jag som skadar mig och inte du. För det andra så är väl inte 20 grader så värst farligt. Om du läser på lite om hästar så ser du att hästar klarar värme på ett hett annat sätt än vi. Våra hästar i hagen har en hel skog att stå i med gott om skugga. Men ändå står dom i tryckande värme mitt i solen en hel dag. Så dom upplever värme på ett helt annat sätt än vi, och kan lättare kontrollera sin kroppsvärme med allt vatten som dricker! Jag vet inte vad ni andra tycker men, att rida ett pass på max 15 minuter i 20 graders värme är väl inget en häst dör av eller mår dåligt av!? Hur klarar annars andra djur sig i denna värmen? Förresten.. det blåser idag, akta så att inte hästarna blåser bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0