En ny!

Igår fick jag rida ett stort halvblod på 175 i manken. Åtta år gammal och kan redan de höga skolorna. Passage var inga problem, och kort gallop med byten var inte heller det någon konstighet. Det var riktigt roligt att få testa på att rida en så utbildad häst som denna. Hon var så himla känslig vad gällde att samla henne. Lite skänkeldöv bara..

Jag började rida henne i hagen på lösa tyglar, skritt, trav och galopp. Sedan började jag att samla upp henne och det var inga konstigheter med det, mer än att mitt knä inte kunde hänga med riktigt. Till sist lyckades jag att få upp henne i piaff och vi hittade takten. Sedan testade jag galoppen, och eftersom att jag är van vid stressade och okunniga hästar så är mina hjälper väldigt starka så när jag skulle göra en halvhalt genom att sitta still så galopperade hon i princip på stället, o då va det byten som gällde, det gick lätt och smidigt! Men sen va det slut på sammanhållningen och hon fick ta några snabba varv i hagen för att sträcka ut!

Åtta år gammal, som haft ett föl, kan redan de svåra skolorna i dressyren. Inte konstigt att hon är lite utbränd på det. Så det hon behöver nu är någon som kan ut i skogen, galopp banan. Hoppa över atock och sten. Hon behöver ha lite skoj. Det ska hon få, hon står juts nu hos Sussie så det blir nog några turer med henne framöver :) Hos henne kan man lära mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0