Helsingborg!

Jaha då va arbetsdagen slut och helgen är här! SKÖNT :)

I kväll tänkte nog jag och några kompisar dra in till Helsingborgs festivalen, vi får se vad värdret säger bara. Regn och storm är ju inget väder att gå där inne i!

I morgon blir det att rida Dark, tänkte ta det i paddoken, så att jag kan träna tempot med henne. Skritt och trav går bra nu, och jag ska få henne stakare i traven så att hon orkar gå sänkt hela tiden. Sedan när hon är stark där, så kan man börja bearbeta galoppen. Tänkte mig att rida på fykantsspåret, öka traven och sänka traven, och hela tiden ha henne låg. Tänkte även ha lite kavaletti övningar så att hon får lyfta lite mer på benen :) Vi får hoppas att vädret håller sig bra bara så vi slipper rida i ös regn :)

Efter stallet i morgon blir det att renovera huset. Just nu är det veranda bygge som gäller, en stor och regäl, som passar perfekt till stora bjudningar!

Jag ska dock fixa fönster och väggar så jag har fullt upp!

I morgon ska jag försöka få Sussie att filma lite så att ni får se hur hon går, så får ni säga vad ni tycker och ge tips och triks om ni har några! :)

Ha en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0