I paddoken

Igår tog jag upp Dark i paddoken för lite stretching och träning. Jag började med att skritta, göra halt, rygga etc. Nu sitter halterna och ryggningen ganska bra och hon lyssnar på sitsen direkt, så att ta i henne behövs inte heller. Att kunna rida henne utan att ta i henne är väldigt bra, eftersom att när man tar i henne så kommer stressen krypandes!

Det underlättar även i traven, jag behöver bara sitta till en gång och hon saktar tempot direkt. Hon går lågt hela tiden utan att dra upp huvudet. Jag testade även galoppen i båda varven.. vänster galopp är betydligt lättare för henne och hon orkar gå lågt längre än i höger varv.

Det gick lite för fort i häger varv till en början, men hon lugnade ner sig och då slutade jag ridpasset, jag hoppade av och skrittade av henne från marken! Jag tycker det är väldigt viktigt att hästarna får med sig ett positivt minne av ridpasset så att dom kan relatera till det sen :)

Så jag kanske drar till stallet i morgon och rider. får se hur det ser ut efter jobbet!

Ha det fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0