inget stall idag!

Idag blev det inget stall och ingen ridning för min del!

Efter jobber drog jag hem, åt lite mat, och sedan har jag suttit och kollat lite olika jobb man kan söka... alltid skoj hrm? just nu jobbar jag på skånska byggvaror, och jag har jobb där tills att jag hittar något annat, så det är ju skönt :)

Funderar på om jag ska lägga upp ett tips om hur man får kontroll på sin häst inom hoppningen. De flesta hästarna jag ridit nu på senare tid, har ju varit väldigt stressade, speciellt när det kommer till hoppningen. E det så att en häst har blivit hoppad, och det har gått fel allt för många gånger, så kan även hästar få dåligt självförtroende gentemot hoppningen. Hästen börjar se hindren som något skrämmande och farligt. 

När jag menar att det har "gått fel" menar jag att man kanske ridit fel på hinder allt för många gånger, man sätter upp för höga hinder som hästen inte klarar av att komma över felfritt etc. Detta kan sedan resultera i att hästen hoppar fel och då börjar den få ont i kroppen. Därav blir hindren förknippade med stress och smärta... Men det finns lösningar för det med, men huvudsaken är den att hästen inte har ont någon stans, om den har det får man åtgälda det först!

Så jag kommer nog med en liten skiss på en "bana" jag brukade hoppa med Petra, i början då hon var som stressigast.

Skulle ni vilja få lite tips om det eller något annat? :) bara att lämna en kommentar, så ska vi se om jag kan komma på en liten lösning :)

Kommentarer
Postat av: Lamia - Hästsport

Sv: Han är kring 180cm hög, en riktig häst alltså ;) haha

2010-07-28 @ 22:35:41
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Lamia - Hästsport

Haha jag är 159 ;D

2010-07-29 @ 12:16:00
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0