tre hästar!

Idag har jag legat i på hästfronten! dagen började med att jag red en D-ponny som en tjej haft problem med. Han stegrar och kastar av henne hela tiden, och sist hade det gått så långt att hon fått honom över sig...AJ!

I alla fall, jag och sussie sadlade och gick ut med hästen i paddoken. Jag hoppade upp och började skritta... det va då jag kände det jag förväntade mig, han gick helt stappligt och stelt, som om han knappt vågade gå med frambenen, dom bara "gick emot" när han gck framåt. Trav fanns inte på schemat ens, jag provade några steg i bäda varven och han va lika dan där, han ville hellre fatta galopp. Jag hoppade av kännde igenom honom som jag gjorde innan jag hoppade upp, rygg, bog, manke där satt inte mycket, lite i bogarna, men det som han reagerade mest på var höften! han hade riktigt ont i höften när man tryckte där, han reagerade till och med lite när man ryktade! Så det är inte så konstigt att han vill ha av ungen som sitter på och kräver trav, galopp och hoppning av honom.

Han ska definitivt inte ridas utan en kiroprakter behöver komma och kolla på honom, veterinären har varit där och han är röntgad! Jag hoppas dom lyder mig och inte rider honom innan dom skaffat dit en kiroprakter. stackars häst! jag hade också kastat av den som plågat mig.

Efter den ritten så red jag ut med Madleine, hon tog sitt halvblod och jag red en fjording varmblod. En fin polle den där figge :) Så det blev en skritt tur i skogen med lite trav och galopp, och mycket snackande! hehe

Nu i kväll har jag visat Annimi för en kund. Visade alla gångarter, skänkelvikning och början till passage, hehe jag var helt slut i benen och mina knä började säga ifrån, men det kom några steg :) Så nu får vi se vad kunden säger!

Vad hittar ni på med hästarna nu i sommar då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0