Uppe med tuppen!

Idag gick jag upp vid sju för att kunna vara i stallet vid halv åtta. Yes det var jag också och jag plockade in Dark direkt och fixade henne inför ridningen.

Jag red upp i paddoken och skrittade på liten bana som ungaran hade gjort med lite slalom och små hinder. Det gick bra. Jag mjukade upp henne så gott jag kunde och sedan travade jag några varv åt båda hållen. Jag måste inte längre ta i henne utan tyglarna hänger utan kontakt i munnen. Jag styr henne helt med kroppen, gör halvhalter, halter, avsaktningar, svänger.. Ja hon lyssnar i princip på allt, och utan att hon blir stressad! Ibland får man ju ta hjälp av tyglarna men oftast räcker det med en tillrätta visning sedan lyssnar hon igen.

Nu gör hon allt utan att stressa upp sig. Det är ju bra, så när jag ridit henne nu några gånger så ska jag testa på galoppen. O då ska jag försöka få med Sussie så att hon kan filma och fota. Jag har bilder från jag red Annimi men inte på min egen dator så dom kommer snart.

Ha det fin fint i sommarvärmen :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

hej tänkte bara berätta att den där araben jag skrev till dig blev tyvärr avlivad:(

2010-07-04 @ 11:45:31
Postat av: caroline

Oj.. av anledningen du skrev eller av annan sjukdom? /caroline

2010-07-06 @ 07:39:02
URL: http://carolineshastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0