Nu kommer det...

Nu kommer inlägget ni fått vänta på! Jag ber om ursäkt men tiden har inte räckt till för bloggandet, men jag ska se till att ge det tid nu i framtiden :) 
Förra helgen var jag, Ronja och Filippa i Göteborg för att se världskuppshoppningen! Det var väldigt trevligt. Tyvärr gick det inget vidare för våra svenska ryttare men det var skoj att titta ändå! På mässan trodde jag att jag skulle shoppa loss helt och hållet. Men hör och häpna, jag köpte enbart ett träns till Dark. Ett mörkbrunt som passar henne perfekt, och det matchar med sadeln. Nu e det bara mörkbruna benskydd som ska införskaffas sen är nog hennes utstyrsel komplett! 
I veckan har jag varit i stallet varannan dag. Mockat och pratat med hästarna. Sussie är så snäll så hon mockar de dagarna i veckan då jag inte hinner, så det är väldigt mycket till hjälp! Dark väntar på att bli omskodd så i morgon kommer hovslagaren och pysslar om hovarna på henne! Så i morgon tänkte jag faktiskt tömköra henne på grusvägen. Det kan hjälpa henne att få bort alla överflödig energi och sen börja se positivt på arbete! Det ska absolut inte va en timmes pass och krävande, utan kanske en kvart och lugnt och fint för att få henne att slappna av! så mer om det kommer i veckan!
Igår va jag även på Flyinge för att titta på bruksprovet! Det va skoj, och man fick se på en massa fina hingstar. Jag har en vän som ställde upp med sin fyraåriga hingst Tabasco! Så han gick igenom och är nu godkänd hingst! Det får vi grattulera! :)
Här kommer lite bilder från flyinge!
Stora hingststallet!
Deras nya stora ridhus med en fasad av glas!
Innomhus galoppbana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0