Lång promenad!

I morgon blir det lång promenad för min, Darks och Maddes del! Tänkte gå en timme i härliga Ankarlöv. Så jag passar på att ta med Dark så att hon får bekanta sig med mig ännu mer och känna sig säker ute i naturen med mig.

I kväll har jag och Gustav fyra år tillsammans så det blir att överraska honom. :)

Jag ska även fortsätta med att öva Dark med att buga. Jag tror att hon är väldigt lättlärd. Hon följer mig hela tiden nu i alla fall nä vi är ute och går. till och med, i onsdes när jag va ute o gick med henne, så va hon cool lugn hela tiden även i stallet, men när jag skulle släppa henne i hagen så fortsatte hon följa mig när jag skulle gå ut. hehe hon e för duktig!

Jag tror inte på det med att ge godis hela tiden för att få hästen att följa en, snackar man bara hästens språk så förstår dom när man ger dom beröm. Därför har jag lyckats att få Dark att följa mig nu, och jag har gjort det helt utan godis!

När jag berättar att jag äger ett fullblod, som har haft det jobbigt och är stressad så säger alla: Ja men de e alla fullblod, dom bara e sånna! Sånna människor har jag frågat: okej varför kommer det sig då att hon har panik när man lägger på sadeln, föds dom så eller? Och: Hur kommer det sig då att nästan alla westerryttares fullblod är cool lugna?

Människor tänker inte längre än vad näsan räcker!

Många har också frågat: Hur orkar du med att hon håller på så? Jag hade aldrig pallat en häst som jag inte kan säga till!
Jag kan säga till Petra och Dark att stå still, sluta skrapa eller vad som utan att höja en näve eller prata! Då undrar jag hur många "säger till" är det genom att slå eller gapa och skrika?



Min ängel blir lugnare och lugnare och ska aldrig mer behöva vara rädd för att något ska skada henne igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0