Sol och värme!

Visst är det skönt när hästarna kan vara ute längre om kvällarna? Nu e det så ljust tidigt på morgonen och sent på kvällen, och det blir inte så jätte kallt heller. Hästarna har varit ute någon natt nu i förra veckan när detvar upphåll. Det mår dom bra av!

Petra står i en hage på andra sidan gården med sin lilla prins. Hon skulle nog vilja vara med dom andra och det får hon snart också. Men snart kommer det en liten till. Då är det Lolas tur att bli mamma. Ska bli spännande att se hur den lilla kommer att se ut.

Dark har blivit så mycket mer sällskaplig nu på senare tid. Jag är ju ute och går med henne i paddoken, där jag övar att hon ska följa mig, och det gör hon! Hon är jätte duktig. Inget stress alls fast att där är fler i paddoken, utan all koncentration är på mig, och det är ju det som är meningen ;)

Jag blir så fruktansvärt arg på folk som ska lotsas vara ridinstruktörer för yngre barn, och lär dom rida helt fel. Jag har sett skräckexempel. det senaste va en tjej som höll lektion för två yngre tjeje på islandshästar och det verkade som att tjejerna visste mer vad dom höll på med än vad instruktören visste! Hon stod och gav så konstiga instruktioner som gjorde att hästarna gick helt galet fel. När tjejerna inte fick "rätt" på sin häst när hon red som instruktören sa, så hoppar instruktören upp och ska "visa hur det går till". Men saken va den att hon knappt visste hur man satt på hästen. Skänklarna långt långt bak, jätte framåtlutad och med låst händer som höll i tyglarna. Allt detta resulterade i att den stackars hästen försökte slita loss sin mun från hennes grepp och den trippade på sidan. E det inte tecken nog på att man ska prova en anna taktik?

Vissa "ryttare" e totalt blinda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0