Torsdag..

Igår slutade jag sent på praktiken och åkte direkt till stallet efteråt. Mockade alla boxarna och sedan va det iväg igen till nästa ställe: huset! För er som inte vet så har jag och Gustav köpt oss ett hus som ska renoveras innan vi flyttar in. Renoveringen är stor och om vi ska kunna bo där till slutet av sommaren så får vi ligga i nu!
I helgen ska det börja rivas, röjer ut allt gammalt bråte måste också göras, men nu är vi igång och vi kämpar på!

I kväll ska jag sluta på praktiken vid halv fem. Efter det åker jag till stallet, mockar och klappar på min fina ängel! Sedan e det huset som gäller igen.

I helgen va jag ute med dark i paddoken och tränade lite horsemanship. Eller join up som Monty Roberts kallar det!
Hon följde mig jätte bra hela tiden och hon var lugn och koncentrerad. Där va en annan tjej som longerade sin ponny som inte ville gå på så bra, så hon började då snärta med pisken i luften, ca 40 meter bort, och Dark som va så lugn och koncetrerad blev panikslagen. Ögonen spärrades upp och hon ville bara ut från paddoken. Så jag försökte vända det hela till koncentrationen på mig istället, men hon var väldigt rädd för det där spöet så det va det ända hon tittade på. Men efter ett litet tag när hon lagt ner sitt spö och skrittade av sin häst så  blev Dark också lugn, och koncetrationen va tillbaka på mig.

Så det blir mer sådan träning i helgen, tänkte höra om Sussie hade kunnat vara med mig och hålla i spöet så att jag kan vara den som leder dark.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0