De e litta ruggit!

Kylan kommer närmre och närmre, och jag fryser med och mer! I natt kom det lite snö, inte så mycket som lagt sig, så det smälter väl snart o det blir geggigt o äckligt. Ska det snöa så ska det ligga lagom med snö, vara vindstilla och så ska solen skina.. men nope det händer inte här nere i skåne så ofta. Men vi får hålla tummarna.

Nu sitter jag och väntar på sotarna som ska komma och godkänna skorstenen, om den blir ok så bakas det pizza i våran bakugn på fredag :D MUMS!

Det blir att dra till stallet, mocka och pyssla med dark. Hon får ha lite massage tror jag, köpte en massage borste på ullared, det kan hon nog tycka är skönt. Ska se om sussie kan hjälpa mig att få på henne westernsadeln, den ska ju knytas fast på ena sidan och spännas på den andra. Den har man använt att rida långt med och då spännde man inte sadeln utan jorden bara var där, annars blev hästarna för trötta och orkade inte ge gärnet när dom väl va framme hos kossorna.


Kommentarer
Postat av: liiisaaas

Redan 5 minus här och massa snö!!!

menar hallåå!! Bor liksom i västra götaland!! ;O

2010-11-23 @ 08:21:04
URL: http://liiisaaas.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0