Häst massör

Jag har funderat på att gå en snabbkurs till hästmassör. Börja med en kurs så att man kan hålla på med hästarna hemma och om man vill utöka det o känner att man kan sin sak så kan man ju bygga vidare utbildningen till att kunna massera andras hästar o ta betalt.

Många hästar gillar ju att bli masserade och det är ju väldigt bra för dom med! Speciellt för Dark då hennes rygg lätt blir stel nu när det är kallt och blåsigt ute.
Jag fösöker knåda henne på ryggen några gånger i veckan så att ryggen underhålls. Det ger bra resultat måste jag säga hon är inte lika stel längre. En sak som också bidrar är ju promenaderna, att gå med henne inne i skogen över stock och sten ger ryggmuskulaturen mer rörelse.

Masserar ni era hästar?


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag masserar inte min häst.

Mest för att jag inte är 100% säker på hur jag ska göra.



Men har haft massör ute till min förra ponny. :)

Och i fram tiden kommer jag absolut ta ut henne igen, fast då till Raski.

Även om Raski inte visat några tecken på öm/stel osv.

Tycker jag de är bra, kostar ju lite.

Men jag tror på att man får en bättre häst, att de kan förebygga lite :)

2010-11-06 @ 14:41:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0