Löshoppning!

I förrgår löshoppade jag och sussie Precious och Dark. Vi satte upp två hinder med tre galoppsprång emellan och började träningen.

Först fick båda värma upp genom att springa lösa byta varv etc. Sedan va det darks tur, vi började med små kryss som hon fick börja värma upp på, och hon var väldigt stel i frambena och hon hoppade lite fyrkantigt.
precious travade över båda o lyfte lite extra på benen bara.. hehe

Sedan höjde vi till två räcke - ca 50 cm höga. Precious TRAVADE över dom med, hon orkade inte hoppa hehe! Dark började att bli mjukare i lederna.

Till sist efter småhöjningar så va vi väl uppe på 70-80cm och det var då Precious fick till sina hopp! O jag måste säga det att för att vara första gången så hoppade hon helt OK! Hon var duktig och tog allt i sin lugnan ro, och hon tyckte det var skoj! :)

Vid den höjden var då Dark var på topp! Hon hoppade rundare och visade inte alls den stelhet som i början, hon var väldigt duktig :)

Jag har filmer på det men dom skall bara fixas lite.. Jag ska bara hinna göra det med :P

Det Precious flashade mest med var hennes gung i traven. Hon har ärvt lite av mamma o lite av pappa :P Dressyr eller hopphäst!? hrm.. vem vet? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0