Hovslagare

Igår agerade jag lite hovslagare till Dark. Hennes hovar är verkligen lätta att raspa till än om man jämför med Petra som har  hovar som sten. Tänkte låta henne gå utan skor nu, o testa på att barfota verka henne. Min tjejkompis Carolina har gjort det på Cherokee, och hans hovar är verkligen riktigt bra. Så bra hovan får man inte med ett par skor på.

Till en början ömmade nog cherokee men nu kan han gå på grusväg lätt utan att känna något. Jag tycker att det verkar vara en bra lösning om man inte rider för tävling. Så jag tänkte prova hennes hovslagare om någon vecka tror jag. :)

Darks hovar är verkligen speciella. När hon kom så var vänster framhov väldigt platt och utfluten. Medans den andra var bred och högre. Det var ju ett tydligt tecken på att hon belastat sin vänstra sida mer än den högra.

Vad tycker ni om barfota verkning? Skor eller barfota?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0