inridning..

Nu har jag och Sussie precis varit ute i hagen hos de två nya hästarna. Mamman är nog inte inriden, har nog bara haft någon liten unge på sig någon gång, men vi fick på ett träns och en täckjord med schabrak, vi fick börja helt från början så hon vande sig. Hon var lite stressad i början men till sist så kunde jag hoppa upp o sätta mig rätt upp o skritta. Hon är inte van vid bett så vi använde Monty Roberts grimman som är väldigt bra på unghästar.

Den lilla var betydligt mer nyfiken på nya saker, vi fick på schabraket o hon va lugn, jag kunde hänga lite på henne utan att det var allt för obehagligt.

Två väldigt lättlärda hästar med bra psyke.

Vi behöver namnförslag på dom., Någon som har något som kan passa bra? :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Pixel eller Pixla tycker jag är fint :)

2010-10-13 @ 13:13:07
URL: http://agilitycorona.blogg.se/
Postat av: lisa

little Jack!

haha, ne men.. e det damer båda två eller?? :)

2010-10-13 @ 14:06:31
Postat av: Caroline

SV Lisa: åh det hade varit bra namn till en vallack, men yes det är två ston :D

2010-10-14 @ 07:13:25
URL: http://carolineshastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0