Jobba för skojs skull?

De e många tjejer o killar som arbetar för mini lön hos toppryttare, försäljare etc! Min fråga är.. e det verkligen värt att jobba stenhårt var dag för att mocka o rida några hästar? E de verkligen värt det för de pengarna man får för det?

Jag vet faktiskt inte, jag har inte jobbat hos någon på det viset mer än lite sommarjobb när jag var yngre. Men jag vet folk som jobbar i stall, sådär 10 timmar om dagen för tex 8000kr i månaden!? Vem klarar sig på dom pengarna? O så kan jag tycka att om man nu har sådär 20-30 hästar hemma så har man väl för fasen råd med en normal lön till en anställd.. (om man nu bara har en) Håller ni inte med?

Jag tycker inte att det skall vara självklart att hästjobb är lågt betalande, o att dom som jobbar ska vara "glada" att dom får vara med hästar var dag..? jag menar, har man en vanlig lön i månaden kan man gå o köpa sig en egen häst o ha roligt med den istället :)

Nä våga säga till vad eran arbetskraft är värd! Beridare o annat tar ju inga småsummor för att rida till en häst.. men dom borde ju egentligen sänka sig eftersom att dom ändå ska vara "glada" att dom får rida var dag!

Förstår ni vad jag menar?

Kommentarer
Postat av: Erika

Förstår vad du menar.

Stalljobbet är ett slitsamt jobb dessutom.



Och detta tog dom upp på arbetsförmedlingen när jag var där.

När jag skulle skriva in mig osv, och jag sa att jag ville jobba i ett stall med hästar.



Att just de är dåligt betalat, och väldigt slitsamt arbete.

Man är liksom under betalad, man bör få mera för de enorma jobb man lägger ner.

2010-10-28 @ 09:25:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

Sv;

Va roligt. :)

Vad för trick har du planer på att lära o träna med din häst ?



Nej, jag trick tränar inte.

Men är väldigt sugen, men problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska lära henne.

jag har aldrig trick tränat förut, och jag vet inte hur ni som trick tränar gör.

men skulle vara kul, för Raski är sån som gillar o jobba med huvudet.

Så de vore ju nog nyttigt, samtidigt kul för henne.

Dock vill jag inte lära henne o stegra, för de är en olat hon har i sitt huvud.

Och kan göra när hon känner för de eller blir sur.

Så de vill jag inte uppmuntra till. ;)



Jo jag har själv sökt jobb på olika gårdar/stall osv.

Lönen då jag erbjudits är 2000-3000kr/månaden.

Boende, inte mat.

Stallplats, med foder osv.

Men inte skoning eller verkning.



Liksom 2000kr månaden, ska räcka till mat, skoning.

Samt kläder, utrustning m.m. till mig själv.

Hm ajo, tjänar mer på att gå hemma och få pengar från aktivitet stöd. ;)

för där får jag lite mer ifrån.

2010-10-28 @ 10:31:55
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv;

Ah okej. :)

Kanske skulle pröva de med min tös, och se om hon förstår vad jag menar. :)

2010-10-28 @ 11:38:53
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: isabella

haha, ja det blir ju så! det är så sjukt mycket hästar till salu nu :p

2010-10-28 @ 12:20:20
URL: http://isabellaf.se
Postat av: Erika

sv;

Ja :)

Skulle prövat lite idag, men nu var hon hängig o konstig idag.



Så tränade lite kort stund mest på de hon kan osv.

Tror hon börjar tappa tänder, hon var lite röd i tandköttet.

Samt såg de ut som en tanden är på gång o ska ge med sig.

annars kanske hon fått en smäll. :/

men lät henne vara idag, är hon inte piggilin ska man ju inte på o tvinga på dom o träna en massa.

2010-10-28 @ 21:21:28
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0