Shiet!

Till helgen kanske vi flyttar in i huset! Jag hoppas hoppas.

Igår va jag i stallet, mockade och tog in dark för att massera henne lite. Det gillade hon, det blir samma sak idag. För några dagar sedan när vi skulle ta in en av ponnyerna, så tog jag in Dark för att hålla henne sällskap. Men dark var verkligen en värdelös sällskaps kompis. Hon sprang runt i boxen, skrapade med frambenen och skrek på dom andra där ute. Men ponnyn va lugn ändå.

Jag blev trött på Dark och bestämde mig för att tag tag i det en gång för alla. När hon kom va hon panikslagen för att bli lämnad ensam, och nu gör hon så i mellanåt o då e det rena dumheter. Jag band upp henne längst i i hörnan i boxen så att hon enbart kunde glo rakt fram. O där fick hon stå till jag o sussie kom tillbaka med ponnyn. När vi kom va hon lugn o trött, där inne hade hon stått o fösökt att kålla ut o skrapat som bara den med frambenen.. Men även hon tröttas ut o det blev jobbigt till slut. Sen va hon lugn o harmonisk :)

Så igår när jag hade henne inne själv så va hon cool lugn under hela tiden. Hon är ju trots allt 15 år gammal, hon skall kunna stå där inne och ta det lugnt, hon vet om att hon kommer ut igen o får träffa dom andra. Så anledningen till att hon höll på så är nog för att hon har den vanan inne. När hon gjort så, så har hon väl fått gå ut igen. Så det är hårdare bud för den damen.

Hon har blivit rehabeliterad och nu e det uppfostran som gäller. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0