Höstfint!

Nu e hösten här som alla säkert vet. I en vecka nu har det regnat och regnat, men äntligen är den fina hösten här :) Alla blad börjar gulna och det är kyligare ute. Det är dagar som dessa man ska ta en tur ut i skogen med sin lilla polle!

Money Maker, hingsten som stod hos sussie för ca en månad sedan, kommer tillbaka snart. Ägaren lånade ut honom till en tjej som skulle ha honom till lite motions ridning. MM är verkligen en snäll hingst, Sätter man sig i respekt för honom direkt så är han lika lätthanterad som en valack. Men hon som lånat honom har tyvärr blivit rädd för honom. Hon säger att han tryckt upp henne mot en vägg i boxen..

Jag undrar om det är påhittat eller inte. Han har stått hos sussie från och till under fyra års tid, vi har gått förbi honom med brunstiga ston och han håller sig på sin sida staketet. Jag har ridit med honom bredvid ston, och hans ägare har honom ibland till handikappade barn, både i hantering och ridning. Han är verkligen en SNÄLL hingst! Så om detta nu är sant med boxen så undrar jag hur människor kan få en häst till att bli sådan? E det för att hon aldrig satt sig i respekt med honom eller vad?

jaja han kommer tillbaka i alla fall. Och han ska jag och sussie försöka lära att ligga och stegra. Man skulle ju ha en hingst till det :P

Ha en bra dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0