Mera lastning!

Igår var det meninget att jag och sussie skulle iväg till Alice och hennes Samira och last träna.

Nu är läget så att samira går in i transporten men har svårt att koppla av innuti den. Så vi kommer att, efter nästa lastningsövning, att be alice lasta båda hästarna mitt på dan och fodra dom där inne. Samira känner sig säkrare och mer avkopplad med en kompis där inne och genom att låta dom få foder där inne var dag så kommer hon till sist att se transporten som något positivt som man kan koppla av i. Så målet är ju att hon kan stå där inne med och utan kompis och bara koppla av. bommen bakom går bra att sätta på och hon får inte panik när hon känner att det tar stopp. Så nu är det inte allt långt kvar. Men övningar som dessa tar inte en dag och allt e löst utan man får succesivt bygga upp den positiva stämningen med transporten och hon ska kunna känna sig helt lugn innan vi kör iväg. Transporten ska vara en fri zon för henne! :)

Hur gör ni när ni har problem att lasta hästar?

Jag väntar fortfarande på bilderna från sussie så ni får se dom så snart jga fått dom :D

Usch nu tycker jag att det börjar bli för kallt om kvällar och mornar! Vädret är verkligen skummt, jag blir inte förvånad om det snöar snart!

Dark i vintras
:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0