Mission completed!

Då har vi provat att få MM att stegra och det gick väldigt bra. Vi började lite smått som cirkus killen sa att man skulle göra och MM började att lätta direkt. Vi testade väl sådär åtta tio gånger och han stegrade högre och högre. När han sedan stegrat som bäst slutade vi, här har vi slut bilden:



Visst e han duktig? Mindre duktig va han på att rida ut kan jag säga.. Jag på MM och Carolina på Cherokee. Vi red ut en "liten" sväng som blev ganska lång. För MM skulle ju visa upp sig för alla hästar vi mötte, och han började på vägen. Han vände om, stegrade lätt och bockade. Jag var lite paff måste jag säga, han som är en slö en jäkel i vanliga fall.. Men vi fortsatte till sist i rätt riktning tills att vi hade två ston på vardera sida om oss. MM skulle verkligen ha dom här stona. Han stegrade högre och bockade mer inför brudarna medans jag bara styrde honom åt det håll vi skulle och låtsade att det regnade.. men så höll vi på i ca 10 minuter, och han blev bara mer o mer taggad på stona, så till sist hoppade jag av, gick fram med honom till travbanan. Då när han tuktats en aning var han lite spak när jag sedan hoppade upp och red iväg igen. hehe

Men på vägen hem sedan, förbi stona, så gnäggade han lite, stannade, men jag bankade på honom ordentligt så han gick fram igen.. jag antar att hemvägen är lättare.. och han hade nog fått sig lite mer respekt för mig då...

Så det va denna uteritten, han har kommit undan med detta innin med andra ryttare så han kunde sin grej. Men efter lite hård disiplin fick han mer respekt för mig också och det gick bra. Det blir uteritter tills att han slutar med detta helt, så in o titta här för mer uppföljning :)


MM o jag gör spanskskritt


Carro och Cherokee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0