Tillbaka :D

Yes nu har jag kopplat in datorn! O ja de e lätt att koppla in datorer men den skulle liksom in i mitt skrivbord så det vara tvunget att borras o klabbas liksom. Därav att det tagit tid!

Jag har i alla fall ridit Petra och Dark hela veckan! I måndes och tisdes va Petra lite bångstyrig som jag skrev men i lördes hade jag med mig michelle som red Dark medans att jag red Petra. Jag måste säga att jag rider Petra mycket bättre utan sadel, hon blir mycket mer känslig och konstigt som det kanske låter så får jag bättre balans på henne. Med sadel på spänner jag mig mer och glider fram och upp med benen så att jag får ingen direkt tungd i min sits. Det ska det klart jobbas på, har ju ridit Petra utan sadel i en evighet innan när hon var igång så därför kan jag det bättre.

Dark var väldigt Duktig med Michelle på ryggen. Michelle som mest är van vid hästarna på gymnasie skolan klarade att rida Dark jätte bra! Det tog ett litet tag innan hon hittade knapparna men sedan gick det bra! Hon Fcik henne att gå lugnt och stillsamt hela tiden! Det är väldigt nyttigt att ha andra på ruggen för Dark så att hon pallar pomställningarna psykiskt! Annars kan det lätt bli att dom blir överkänsliga för nya ryttare, att dom inte pallar att någon spänner sig för mycket till exempel!

Petra är ett tydligt exempel på att inte tåla andra ryttare som inte rider som jag! Hon kan ställa sig o gallopera på stället, bocka och riktigt lägga bak öronen. Men ändå slänger jag upp alla möjliga på henne och oftast går det bra. Hon är oftast också väldigt dominant o ör med folk direkt när hon märker att hon börjar få kontrollen!



Ser nu hur paralellt hon står med hovarna, så dom ska stå när dom står rätt på hoven! Allt belastas lika mycket! Fräckt :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, snygg stil ;P

2011-04-21 @ 20:46:18
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0