Va, blåser det ute?

yes det är stooorm! Allt bara böåser iväg, tur att hästarna står kvar!

Det har kommit massor av grönt gräs överallt o det växer så det knakar! Om några veckor tror jag inte att vi behöver sätta ut rundbalar längre. Hoppas de så dom får i sig nytt gott gräs istället!

jag tränade ju Dark i måndes, o de gick jättebra som jag skrev. Tränade på att hon skulle flytta sig för tygel; när den högra tygeln läggs mot halsen så ska hon svänga vänster, ifrån tygeln, o ja det tog typ tre sekunder sedan fattade hon det. jag lyckades även att rida o göra det i alla gångarter med en hand!! Bra va?

Sedan e de ju halterna jag vill få till så jag skulle göra halt från trav när jag höll på att träna styrningen o hon gjorde ett stopp direkt. Nu vill jag ju påpeka att hon gick i kort trav så de va inget rodeo stopp men hon stannade direkt utan att jag behövde ta i henne. Behövde enbarg lägga bak handen motmin kropp o sitta till, vips så stod hon stilla! Jag var paff o jätte glad! Tränade inte mycket mer på det sen men det var det enda stoppet som blev perfekt!

Hoppade även ett kryss, dom förra ägarna kunde inte rida henne i en paddok med hinder i då hon blev helt super stressad! Nu tog hon det i kort trav, hoppade och landade i trav igen! Min duktiga lilla ängel!



hade ingen som kunde fota så det får blir en gammal bild :)


Kommentarer
Postat av: Erika

SV:

Filmade idag, tyvärr kom inte själva problemet med i filmen.



För jag hade den lite fel vinklad.

Stallade den på en stolpe, och jag är lite kort, så jag såg inte om de blev bra eller inte.

Men ska ev longera imorgon igen för att se om jag kan våga gå på henne mer.



Åh stärka mitt självförtroende mer.

För jag blir osäker, o orolig att hon ska stegra.

Men då läggs inte filmen ut på min blogg, om de inte går bra.



Kan skicka den till dig i så fall.

Tror också en del hänger på mig, samtidigt som hon är svår.

Jag vet hur man ska stå, men jag vet inte varför jag inte är så kvick i mina rörelser när de gäller longering & tömkörning för annars är jag jätte kvick o handlar snabbt.



Tror de har med osäkerheten o göra.

2011-04-08 @ 19:23:17
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0