Sol, sol strålande sol!

Ja idag skiner solen och det är ju helt super duper bäst! Jag har nu spenderat morgonen/förmiddagen med att göra en ny hemsida till min pojkvän och hans företag. Gjorde en för längesedan o den e ganska så BBBBBB! Så nu blir det en nyare fräshare!

Det gick ganska bra att rida på Chris! Dressyr valacken, fick testa på piaff, passage, gallopombyte o att hitta takten i traven! Cool häst måste jag säga duktig som tusan, men det tog ett litet tag att hitta alla knappar. Känndes som att den reagerade långsammare på hjälperna än va tex Petra gör men det gick i alla fall.

En sak som jag tycler e märkligt är att man ska behöva hålla upp hela hästen, Höga händer med ett konstant "stöd" som det så fint heter, en lite för stor eftergift gör att hästen kan tappa allt o man får börja om igen. Varför inte köra som de akademiska ryttarna och lära hästen att bära sig själv helt och hållet?

Ja jag vet inte, känns olågiskt på något sätt, men vad vet jag. Jag är verkligen ingen dressyr nisse, men det ska det helt klart bli andra bullar på! Dags att starta igång Petra så att man kan få testa på den akademiska ridstilen o dressyr. Kan bli spännande :)

Kommentarer
Postat av: Erika

helt underbart med sol :D

2011-02-12 @ 18:52:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0