Älskade skåne!

Ja jag gillar sälen, men sälen räcker för mig i en vecka, sedan vill man hem till sitt skåne igen.

Idag ser det ut som att solen vill titta fram igen. Tänkte se om Jessica och Carina vill med ut på en promenad längs längdskid spåret. Om inte så går jag själv. Ipoden är laddad! Det blir sista dagen här för oss idag, jag avslutar med att åka hundspann, dricka varm choklad och käka våfflor! MUMS! :D

Sedan väntar en bilresa på åtta timmar, tar en åksjukepilla så ska jag nog se till att sova hela vägen hem! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Halloj! Hur mår Dark Angel? Hur går det med allting? Jag är så nyfiken på era framsteg och eran relation!



Jag tänkte ställa en fråga till dig,e eftersom jag fick så himla bra tips för några månader sedan med Don S, som inte gillade att få på sig grimman i boxen. Jag har haft hjälp av de tipsen med flera andra småproblem med :)



Nu har jag ett annat problem! En av mina absoluta favorithästar i stallet heter Luqas. Luqas är underbar att rida, men han mår INTE bra i stallet. Han jävlas med en i spiltan, sparkar och skrapar och biter efter en när mans ska göra iordning honom.



Jag misstänker att han är känslig om magen (kittlig?) eftersom han lägger bak öronen och biter efter en så fort man börjar komma dit med borste eller händer, men han surar och sparkar även när man borstar honom över resten av kroppen.



Jag har testat att ställa ut honom i gången, och det kan hjälpa lite ibland när han står där och får titta på saker och fokusera på annat. Ibland kan jag stå och mysa med honom en stund, och han verkar gilla nära kroppskontakt, men sen kan han surna till plötsligt vid minsta rörelse från min sida.



Han var tydligen med om en bilolycka innan han kom till ridskolan, för många år sedan, tillsammans med flera andra hästar i en lastbil. Han är ganska låg i rang, men inte bland de lägsta! Han har mycket ärr från hans vilda uteliv i hagen.



Jag skulle verkligen vilja att han vann mitt förtroende, för jag rider honom mycket och jag gillar honom verkligen.



Har du något bra tips på hur jag kan arbeta med honom i stallet?



/A

2011-02-09 @ 13:45:06
Postat av: A igen

Jag menar förstås att jag skulle vilja vinna HANS förtroende. Att han får förtroende för MIG alltså. Lite skrivfel där :)

2011-02-09 @ 13:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0