Guldring!

jag vet inte om jag skrivit det här förr men kiropraktern, jag och Sussie har till hästarna, är en speciell man! Han känner allt hästen känner och därför behöver han inte kännaigenom hästen för att hitta felet. han e riktigt bra, han sätter alltid händerna på rätt plats och fixar problemet!

han i alla fall visa sussie och mig om hur man kan se om sett sto e dräktigt:
Man tar ett långt strå från svansen.
Man tar en guldring och tar igenom strået.
Du håller sedan i båda ändarna av strået i en hand och låter ringen hänga ner!
Sedan ställer du dig bredvid hästen med strået och ringen, lite bakåt på magen ungefär.. Håll strået och ringen så att den inte rör hästen.
Står helt still.. Börjar då ringen pendla fram och tillbaka och runt så är stoet dräktigt om inte så är den inte det!

Coolt va? Det funkar verkligen och har stämt på var häst jag testat på :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0