Det vanligaste problemet?

Problem med sina hästar kommer i många olika former. Jag tänkte höra vilket problem ni tror är vanligast vad gäller; ridning och hantering. I ridningen tror jag det är att hästar inte kan stå still vid tex uppsittning eller när man gör halt. Det är många hästar som aldrig fått lära sig det och mycket inner stress kan också bidra till detta problem. I hantering tror jag att det är lastning, det finns mycket som kan brista i hanteringen. Men man ska tänka på att alla problem förorsakas ofta av människorna som hanterar djuren. Vad tror ni? Tycker ni som jag eller finns det något annat problem ni tycker är vanligare? Berätta gärna varför också :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Svårt o säga vad de vanligaste problemet är.

Men lastnings problem, är ju väldigt vanligt.

Ser man ju bara på dom som söker in i ponnyakuten, många där söker ju för lastnings problem.



Som jag själv har haft & har problem i hanteringen.

Raski accepterar inte mig som ledare, jag blir arg, ledsen & besviken och samtidigt osäker när hon backar, hotar att sparka mig, små studsar, stegrar osv.



2011-03-07 @ 13:46:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Håller nog med dig :)

Men skulle du kanske kunna göra ett inlägg om just det här med uppsittning och så, för det har jag problem med. :)

2011-03-13 @ 14:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0