Kall söndag!

Idag kom jag hem ganska tidigt från Malmö. Gick en sväng med Daisy och sedan drog jag till stallet och tog en tur med Dark. Häromkring kör folk verkligen som galningar! Jag behöver bara gå 50 meter på vägen för att komma till grusvägarna o folk saktar verkligen inte in. Jag hörde idag när jag gick att de va en bil som körde ganska så fort bakom mig. Så jag gick ut i mitten av vägen med Dark så att han inte kunde komma förbi. Han blev tvungen att sakta ner!

Hemskt när folk kör så när man går vid vägen. Man kan ha en hur trafiksäker häst som helst, den kan bli rädd för något i väggropen och kanske hoppar ut på vägen när bilarna kör förbi. Det blir ju föraren som får stå för alla skador etc! Så dom borde tänka mer dom som kör. de tar kanske 3 sekunder att köra om, o då kan man faktiskt sakta ner!

Ens egna tid är nog inte viktigare än någon annans liv i det fallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0