Kommando kontroll

Tog med min lilla prinsessa ut i hagen idag i en longerlina. tanken va att lära henne olika kommandon i ord och rörelser, tex byta varv när man longerar, väldigt smidigt och nyttigt att lära som det, vilket innebär att dom hela tiden måste vara redo på oss när vi ger dom ett nytt kommando.

Idag blev det höger och vänster, i vänster varv höll jag linan i vänster och när jag ville att hon skulle byta varv, bytte jag och höll linan i höger och "blockade" henne med min vänsterarm och sa då höger. efter sådär tio minuter, efter många byte, så reagerade hon snabbt. Ska se om jag kan filma det så att ni får se :) ska bara öva lite först.

Men hon är väldigt lyhörd och lättlärd den damen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0