Mina underbaringar: 2

okej gott folk.. underbaring nummer 2 är ju drottningen själv, Pieta B van veldverde. Utala det om ni kan ;)

Petra som vi kallar henne ägs av Sussie, som jag har Dark hos. Petra kom ner till skåne för ca 4 år sedan. (kan hända att jag tappat räkningen.) Innan hon kom till skåne hade hon åkt runt till lite olika längre upp i landet, i hopp om att någon kunde rida till henne.

Det är såhär att Petra är ett Gelderländer sto, en holländsk vagnshäst. De är skapta att ha en hög hållning så att deras steg kommer fram. Så när hon kom till sverige så var hon knappt riden. Hoppa kunde hon vid löshoppningar etc. Hon skulle säljas som hopphäst!

men ingen redde ut den damen så att sussie fick en förfrågan om hon visste någon som kunde ta itu med problemet. Då av någon anledning tänkte hon på mig hehe. Första gången jag såg Petra blev jag "kär" en sån häst hade jag alltid velat ha. Alla andra tyckte hon mest såg ut som en stor giraff...

Fösta gången jag skulle sitta på henne så hotade hon med att sparka o när man väl var upp så galloperade hon på stället. Jag red och sussie stod på marken, och tillsammans har vi fått henne att bli en lugn och harmonisk dam som kan njuta av livet. Sussie bestämde sig för att köpa henne och inte sälja henne vidare då hon fastnade helt för henne.

Man ska veta att Petra är rätt speciell och visar sin personlighet ganska starkt, hon är lite av en drama queen.. Samtidigt som hon e hur snäll som helst!

Hon har fått två föl, Precious Pita ett sto som nu är två år gammalt och en hingst, Pretender, som blir ett nu till sommaren.

Tanken med petra är att jag ska börja sätta igång henne och komma igång med lite dressyr, vi har haft inriktning på hoppning förut. Jag vill lära mig mer om dressyren och förbättra den. Petra tror jag har god potencial inom den grenen!

Klicka här för att se hur rasen tävlas med vagn. Steg likt ingen annan!















Här e en film från en träningstävling där vi hoppar 120.



Kommentarer
Postat av: Erika

vilken sötnos :D

2011-03-25 @ 18:51:10
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0