slutar tidigt!

Idag slutar jag tidigt :) alltid skönt, man har tid i stallet innan det börjar bli mörkt o tråkigt. Idag blir det en ridtur på Dark. Fortsätta träna halt, ryggning och sväng. Hon är bra på det mesta men halterna vill jag ha mer "action" i. O det försöker jag få genom att tex rida mot staketet och be henne stanna med kroppen. Då har hon inte mycket till val mer än att göra halt, hon har ju ett staket ivägen...

Senare ska jag börja på en hemsida till en dressyrtränare som har en väldigt bra träning för alla oavsett kunskap. Man låna en av hennes hästar och träna med den för henne. Bra för de som inte har häst men vill hålla ridningen igång. Man kan även komma till henne för att rida i syfte till att stärka kroppen.

Inga gangsterpriser och bra hästar. Dessutom är hon väldigt bra på att lära ut! :)

Rider ni eller vet ni någon som rider för att tex stärka kroppen eller använda hästen som rehabelitering? Hästar är underbara djur och det är tur att dom kan lära och hjälpa i så många områden.



Fick lite sommarlängtan så jag la upp denna bilden. Petra och hennes son Pretender :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh sugen jag är på o rida för tränare igen. :)

Vore super kul.



Men de lär väl dröja ett tag till. ;P

Raski är ju ännu inte inriden. ;P

2011-03-28 @ 19:14:39
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Ja, nu är de ju i alla fall påbörjat. :)

Får hoppas att vi kan hålla igång de bra nu.

Och jag hoppas hon som hjälper mig, vill fortsätta hjälpa mig.



Så jag inte står utan hjälp en dag.

Och inte kommer vidare.



När jag väl kommit igång, så kan jag nog be någon annan om de är så.

Men just nu tills jag känner att nu rullar de på.

Åh jag kan rida lite själv utan ledare osv, då kan jag ju be någon rida med mig i paddocken.

o sen rida med mig ut. :)

2011-03-29 @ 10:47:40
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Ja, de är lite tråkigt :/

speciellt när de gått rätt bra.

de har varit lite så där i veckan o så.



Men har inte med Raski att göra, att vi tar en paus.

Utan pga av andra problem, som måste lägga sig först innan jag har ork o gå vidare.



Och inridningen får ligga på is.

tills jag hittat någon som kan hjälpa till med inridningen.

2011-03-30 @ 14:09:15
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0