Träna konditionen!

Nu är jag precis hem kommen efter ett 20 minuter långt joggingpass i skogen med min sambos lillebror! Man kan ju säga att han har liiiite bättre kondis än jag. Men jag är rätt stolt att jag joggade i 20 minuter med endast 4 pauser där vi gick i rask takt!

Så nu ska vi då göra detta tre gånger i veckan! Jag tycker verkligen inte om att jogga/springa en runda sådär för det första jag tänker på när det börjar ta emot är snart stannar jag, snart stannar jag! Men man får bita ihop o springa ändå. Därför e det väldigt bra att ha någon med sig som fortsätter springa så att man inte vill stanna o komma efter!

Kondition e bra att ha när man rider. Det är inte så många som tror det men att styra runt en häst på en hoppbana med 8-14 hinder tar på krafterna, samma sak gäller med dressyren!

En fråga till er som rider: Har ni bra kondition?


Kommentarer
Postat av: Erika

Har noll kondis sen jag sluta rida i hösten 2010.

När Grim åkte hem.



Men eftersom jag hela tiden är sjuk.

De ligger vilande i min kropp o bryter ut så fort jag anstränger mig.

Så har jag inte kunna/fått träna. :/



Men nu ska jag göra ett nytt försök att ta upp träningen igen.

Och hoppas på att inte få feber, halsont osv.



Så ska börja gå rask promenad + springa.

Variera alltså, springa en bit, gå, springa.

Så jag startar lite sakta. :)

Ska göra de med syrran, så vi får sporra varandra lite.

2011-03-31 @ 19:15:28
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Ja precis. :)



Åh va mysigt o rida.

Börjar o bli tokig snart, att jag inte kan rida.

Men nästa vecka sätter jag igång o ska sitta på Raski igen. :)



Tänkte ge de vila denna vecka ut.

För att jag vill återhämta mig, o få mer motivation.

Men efter dagen idag, är jag fullt inställd på att nu ska vi jobba på. :)

2011-04-01 @ 17:47:50
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag avskyr att jogga, men har fått rätt bra kondis eftersom som går på turer med barnen till häst här i fjälltrakterna (massor med kuperad terräng).

2011-04-01 @ 18:43:58
URL: http://jeldh.blogg.se/
Postat av: isabella

sv: tack :) synd att brännan försvinner lika snabbt :p

2011-04-01 @ 21:51:19
URL: http://isabellaf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0