Kass fot

Typiskt nog har jag en fot som ska vila sig lite! För et som inte vet så dansar jag idansgruppen sugar & spice, till helgen har vi två dans uppvisningar och jag måste sparas om den ska hålla!

Jag har inte ridit hercules heller sen senast jag skrev! Ett problem med honom är att han går ner sig jätte mycket på bakkotorna! Våran hovslagare har fixat till hovarna på honom så han trampar inte ner sig lina mycket! Men det tar klart mycket tid innan han blir helt bra, om hansens blir det!

Meningen med hercules träning är att han ska kunna åka tillbaka till high chaparral nu i sommar och användas i showen eller på området!

Jag hoppas verkligen att allt arbete jag lägger på honom nu inte förstörs när han kommer tillbaka! Han är vädligt känslig och gör man fel så blir han väldigt lätt stressad och rädd! Men bi får se hur det blir! Jag ska göra vad jag kan för att få honom bli lugn som en ko! Hehe :)

Kolla på bilden så långt han trampar ner med bakbenet! Jämför med fram! Detta är ett problem som uppstår när hästen skos eller verkas fel, hovarna blir för långa, trakten för låg etc etc! Dom kan också födas med svaga kotor, i hercules fall så måste han haft det väldigt länge i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Sanna Parkkila

Hej! har lite frågor om din häst Dark Angel, skulle vara jättesnällt om du ville svara på dem. Maila gärna [email protected]
MVH Sanna Parkkila

2013-12-12 @ 17:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0