Tisdagen

Min tisdag var verkligen kanon! Allt gick bra på jobbet, jag åkte till stallet och red hercules! Han var väldigt duktig!

Jag började att skritta runt hela paddoken och försiktigt börja flytta honom för mina skänklar! Han blir väldigt lätt stressad om man går för hårt fram! Men till slut i skritten kunde jag öka och minska volten utan hets och stress! Men denna killen är super känslig och flyttar sig bara jag lägger till min vad och vikt!

Sedan var det samma visa i trav! Hela riden med sänkt huvud! Han fann sig till rätta ganska så snabbt och var avslappnad och fick bra takt i traven!

Sedan från denna fina trav kommer galoppen! Innan jag fattar galopp så har jag flyttat honom väldigt mycket med hjälp av skänklarna så att han inte blir rädd för skänkeln när jag ska göra en galopp fattning!

Första galoppen, i det svåra varvet vänster, fick vi en bra fattning! Han vill gärna gå på direkt och låter jag honom göra det så kommer stressen, så jag tar tag i honom rätt regält för att markera vilket tempo jag vill ha och på så sätt slipper jag slita i honom då räcker det till slut att jag en art behöver använda min sits till att få honom att sakta tempot! Han galopperade lugnt och han fick ner huvudet ganska ofta men han orkar inte hålla det sänkt någon länge stund, men det byggs upp och kommer efter ett tag! :)

I höger galopp var han med på noterna direkt han gjorde en grymt fin fattning utan att dra iväg eller köra upp huvudet värst mycket! Högerär hans lätta varv där han är stark! Galoppen i höger gick bra och efter det avslutade vi det passet!

Duktig som tusan är han! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0