Hercules

Det var ju alldeles för längesedan jag uppdaterade här!

Så för att ta lite snabbt vad jag har för mig nu så har jag hästen Hercules hemma. Det är en häst från High Chaparral, spansk vallack på 11 år! Han ser ut som en lusitano!

Anledningen att han är hos mig beror väl på att jag fastnade för honom direkt jag såg honom på hc i sommras! Han hade så snälla ögon men han var plågad på något sätt! Stressad och panikslagen! Jag kontaktade hc och bad om att få låna honom fram till nästa säsong! Och det fick jag :)

När han kom var han rädd för allt. Sin egen skugga typ! Men nu när han varit hos mig i nästan tre månader så är han mindre rädd för saker och ting!

När man red honom ibörjan var han helt panikslagen och darrade och skakade! Nu har jag tränat honom pass att man kan rida honom i alla gångarter utan panik! Jag kan röra honom med skänklarna och jag kan prassla och röra mig på ryggen på honom!

Mycket träning krävs framöver för att få honom helt avslappnad och målet är att han ska gå sänkt och lugnt i alla gångarter!

Jag har till 1 maj på mig knnan han ska tillbaka! Följ min täning med honom här på bloggen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0